måndag 1 juli 2013

Tiden går

Oj vad läkarprogrammet går fort!
Jag hamnade på min bortglömda blogg för första gången på länge och så mycket har hänt. Jag har varit klar med preklin länge nu, jag har hunnit med kirurgkursen som jag såg så mycket framemot.  Jag har bara 1 år kvar nu, det känns knappt verkligt!

Tänkte slänga ur mig lite boktips!

Medicinkursen:
Step to Medicine
First aid for the Medicine Clerkship

Kirurgen:
NMS Surgery
Surgical Recall
Mont Reid Surgical Handbook
Akut Ortopedi (den gula)

Under utbildningen har jag till och med hunnit gifta mig och byta namn, så nu blir det flera namnskytlar UL och nya efternamnet. Galet.
Ett till tips är då http://skyltmax.se/ om man tex inte är med i MSF och behöver en namnskylt, eller byter namn som jag!

1 kommentar:

Nils sa...

Några funderingar på att återuppta bloggandet?