torsdag 6 november 2008

Va fort det går!

Inom spannet av en vecka tog jag både PIL provet och högskoleprovet! Jag har som sagt 20,0 och behöver 1,7 för att garantera att jag kommer in i Uppsala till vår. Också är 1,7 den magiska siffran för att garantera att man får skriva PIL... därför är det helt underbart att om inte något taskigt händer med normeringen så kommer det nog att bli så. Jag vill inte ta ut något i förskott så det vore skönt att kunna skriva PIL igen om inte det blir till våren det går vägen :)

Det känns väldigt skönt att ha valet över studieort, något som få som söker läkare i dagens läge har. Eller nästan...kan ju inte välja KI för de använder inte HP som skiljekriterium. Det kommer kännas ännu skönare när det är registrerat och finns där i svart på vitt.

Nu när den fysiska kallelsen har dankat ner i brevlådan så fick jag reda på att intervjun utspelar sig dagen efter min födelsedag, kanske får jag i present att det går bra. Jag är alltså en av de absolut första som intervjuas också! Vet inte om det är bra eller dåligt? Så jag har en intervju sen lunch och sen min nästa. (Det finns då två intervjuer en med en psykolog och en med en läkare/lärare) Känner mig nöjd med upplägget.

Helt bisarrt, frustrerande nära...

Inga kommentarer: