lördag 30 maj 2009

Tenta!!

Oj oj måndag är det dags! Känns som hur mycket som helst...
Jag hoppar från histologi till anatomi till biokemi och tillbaka. De hade som mål att allt skulle integreras men helt ärligt så känns det snarare schizofrent. Det finns väldigt mycket detaljkunskap som jag inte riktigt har förstått värdet av och har ingen aning om vad som är viktigt.
Vi hade en dag med föreläsningar där vi skulle repetera inför tentan men istället användes det som tillfälle att prova nya föreläsare på oss! Helt fel tillfälle och känns helt idiotiskt när detta är våran första tenta! Jag känner att jag hade behövt en repetition i alla fall. Istället fick vi något helt nytt och något helt under nivån på kursen... men sen när anatomi, histologi och biokemi skulle repeteras gick det verkligen mycket bättre.
Vet verkligen inte hur detta ska gå men det känns inte som att någon har koll på hur det går för oss och hur "nya läkarprogrammet" verkligen ser ut i praktiken.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur gick det??

Har själv varit på PIL-intervju förra veckan och hoppas, hoppas på en plats till hösten. När kom beskeded på studera.nu för dig? Långt innan utsatt datum?

Hälsningar,
P

MotVitaRocken sa...

Jag så min intervjupoäng var uppe en tid innan utsatt datum. Men jag sökte till våren då och det är mycket kortare väntetider då.
Lycka till! Hur kändes det?
/L

Anonym sa...

Det kändes ok först. Riktigt bra med läkaren, faktiskt. Psykologen däremot var stentuff och i efterhand känns det inte alls bra. Men jag har förstått att många känner så. Vill ha besked nu och inte bara vänta...

/P