tisdag 22 juli 2008

Måndagen den 21:a juli

Helt vilt. En dag där allting händer!
En kvinna som om istället för att få tatueringar som guide-markering inför strålbehandling frågar om hon kan bränna sig och markera sig så istället! Hon blir väldigt aggressiv och skrämmer alla lite så vi får ringa in psyk. Jag fick lära mig att när det kommer till såna patienter ska allt dokumenteras!
Vi hade en kvinna som vi fick skicka iväg för att hon var för fet för att få plats i CAT-scannern. Hon va väldigt snäll och trevlig och det är tragisk att något kan gå så långt. Dagen bara fortsatte i samma vena (hehe) och jag va helt slut när jag väl kom till min föreläsning på Harvard. Vi fick tillbaks våra midterms och jag är nöjd fick B+ (A-F skala). Jag vet att jag kan göra bättre ifrån mig men det blir svårt när jag jobbar varje dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Tack för en god beskrivning av din observership på Harvard.
Som läkarstudent gör jag min Observership på Harvard på akuten nu till sommaren. Jag ser verkligen fram emot det.

-Skulle du dock kunna förklara detta med midterm tentan?
-En obligatorisk tenta som
riktar sig till dem på
Observership?
-Hur pass seriöst är tentan och
vad har den för innebörd rent
praktiskt?
-Föreläsningar? Så du är typ enrolled som en i klassen?

Att det är så pass seriöst gör hela observership ännu mer attraktivt =) Men jag vill ju också ha tid till att upptäcka Boston istället för att vara klistrad på stolen i biblioteket =)